(ÔÇ×Slu┼żbene novine Federacije BiHÔÇť, broj:
15/16 i 15/20)

– pre─Źi┼í─çena neslu┼żbena verzija –
I. OP─ćE ODREDBE
─îlan 1.
(1) Ovim zakonom definira se: obveznik poreza
na dobit, metodologija utvr─Ĺivanja porezne
osnovice, pla─çanje i naplata poreza na dobit,
otklanjanje dvostrukog oporezivanja, grupno
oporezivanje, oporezivanje kod statusnih
promjena, porezni poticaji, transferne cijene,
kaznene odredbe za prekršaje koji se odnose
na povrede odredbi ovog zakona kao i druga
pitanja od zna─Źaja za utvr─Ĺivanje poreza na
dobit koji se prema ovom zakonu pla─ça u
Federaciji Bosne i Hercegovine (u daljnjem
tekstu: Federacija).
(2) Raspodjela i pripadnost prihoda od poreza
na dobit utvr─Ĺuje se posebnim zakonom.
─îlan 2.
(1) U smislu ovog zakona primjenjuje se
zna─Źenje pojmova koji su definirani u drugim
zakonima i propisima u Federaciji i Bosni i
Hercegovini, ukoliko u ovom zakonu nije
izri─Źito navedeno druga─Źije zna─Źenje.
(2) U smislu ovog zakona primjenjuju se
sljede─çi pojmovi:
a) pojam “porezni obveznik” zna─Źi svako lice
koje podlije┼że pla─çanju poreza na dobit prema
ovom zakonu;
b) pojam “lice” zna─Źi svako fizi─Źko ili pravno
lice;
c) pojam “pravno lice” zna─Źi bilo koji oblik
organizacione cjeline koji ima zakonska prava i
obaveze, te se osniva da bi se ostvario
odre─Ĺeni cilj i djeluje u skladu sa zakonskim
propisima uz upisivanje u odgovaraju─çi registar
koji vodi nadle┼żni organ;
d) pojam “povezano lice” zna─Źi bilo koje lice
koje je povezano sa poreznim obveznikom na
na─Źin predvi─Ĺen ovim zakonom;
e) pojam “finansijske institucije” obuhva─ça
banke, osiguravajuća društva, društva za
reosiguranje, lizing društva, mikrokreditna
društva, društva za upravljanje investicijskim
fondovima, investicijske fondove, brokerska i
dilerska društva;
f) pojam “nadzorni organ” obuhva─ça Agenciju
za bankarstvo Federacije Bosne i
Hercegovine, Agenciju za bankarstvo
Republike Srpske, Agenciju za nadzor
osiguravajućih društava Federacije Bosne i
Hercegovine i Agenciju za osiguranje
Republike Srpske;
g) pojam “ra─Źunovodstveni propisi”
obuhva─ça zakonske i podzakonske akte iz
oblasti ra─Źunovodstva i revizije koji se
primjenjuju na teritoriji Bosne i Hercegovine,
te Me─Ĺunarodne ra─Źunovodstvene standarde –
MRS i Me─Ĺunarodne standarde finansijskog
izvje┼ítavanja – MSFI;
h) pojam “finansijski izvje┼ítaj” obuhva─ça
bilans stanja, bilans uspjeha, izvještaj o
promjeni kapitala, izvje┼ítaj o nov─Źanim
tokovima;
i) pojam “dobit” zna─Źi iskazana ukupna dobit
prije poreza na dobit.
II. OBVEZNICI POREZA NA DOBIT

  1. Porezni obveznik
    ─îlan 3.
    (1) Obveznik poreza na dobit je privredno
    društvo i drugo pravno lice rezident Federacije
    koji privrednu djelatnost obavlja samostalno i
    trajno prodajom proizvoda i/ili pru┼żanjem
    usluga na tr┼żi┼ítu u Federaciji, Republici
    Srpskoj, Br─Źko Distriktu Bosne i Hercegovine
    (u daljnjem tekstu: Br─Źko Distrikt) ili na
    inostranom tr┼żi┼ítu radi ostvarivanja dobiti.
    (2) Obveznik poreza na dobit je i podru┼żnica
    pravnog lica iz Republike Srpske i Br─Źko
    Distrikta, a koja je registrirana na teritoriji
    Federacije, za dobit koju ostvari poslovanjem u
    Federaciji.
    (3) Obveznik poreza na dobit je i poslovna
    jedinica nerezidentnog pravnog lica koja
    posluje putem stalnog mjesta poslovanja na
    teritoriji Federacije i koja je rezident Federacije.
    (4) Obveznik je i nerezident na osnovu
    ostvarenog prihoda od rezidenta Federacije.
  2. Lica koja ne podlije┼żu porezu na dobit
    ─îlan 4.
    (1) Lica koji ne podlije┼żu porezu na dobit su:
    a) Centralna banka Bosne i Hercegovine;
    b) organi dr┼żavne, federalne i kantonalne
    uprave i lokalne samouprave;
    c) federalne, kantonalne i lokalne ustanove,
    zavodi, vjerske zajednice, politi─Źke stranke,
    sindikati, komore, udru┼żenja, dobrovoljna
    vatrogasna dru┼ítva, turisti─Źke zajednice,
    sportska društva i savezi, fondacije, zaklade,
    ustanove, humanitarne organizacije, pravna
    lica kojima je posebnim propisima povjereno
    obavljanje upravnih poslova iz nadle┼żnosti
    2
    organa uprave i druga pravna lica registrirana
    za obavljanje neprofitne djelatnosti u Federaciji
    i koji ostvaruju prihode na osnovu: prihoda iz
    bud┼żeta ili javnih fondova dr┼żave, Federacije,
    kantona i jedinica lokalne samouprave; prihoda
    na osnovu sponzorstva ili donacija u novcu ili
    naturi, ─Źlanarina, naknada kao i prihoda od
    prodaje ili prijenosa dobara, osim dobara koja
    se koriste ili su se koristila za obavljanje
    djelatnosti na tr┼żi┼ínom osnovu.
    (2) Ako pravna lica iz stava (1) ta─Źka c) ovog
    ─Źlana, koja su registrirana u skladu sa
    posebnim propisima, obavljaju neku tr┼żi┼ínu
    djelatnost te ostvaruju i druge prihode sa
    tr┼żi┼íta, izuzev prihoda navedenih u stavu (1)
    ta─Źka c) ovog ─Źlana, obveznici su poreza na
    dobit za dobit koju ostvare obavljanjem takvih
    djelatnosti.
    (3) Ako pravna lica iz stava (2) ovog ─Źlana ne
    podnose prijave kao obveznici poreza na dobit,
    Porezna uprava Federacije Bosne i
    Hercegovine (u daljnjem tekstu: Porezna
    uprava) ─çe po slu┼żbenoj du┼żnosti ili na
    prijedlog poreznog obveznika ili drugih
    zainteresiranih lica rješenjem utvrditi da su ta
    pravna lica obveznici poreza na dobit za tu
    djelatnost ili za prihode koji nisu navedeni u
    stavu (1) ta─Źka c) ovog ─Źlana.
  3. Rezident i nerezident
    ─îlan 5.
    (1) Rezident Federacije, u svrhu ovog zakona,
    jeste pravno lice koje ispunjava jedan od
    sljede─çih uvjeta:
  4. sjedište pravnog lica je upisano u sudski
    registar poslovnih subjekata u Federaciji,
  5. mjesto stvarne uprave i nadzor poslovanja
    pravnog lica se nalazi na teritoriji Federacije.
    (2) Nerezidentom se smatra pravno lice ─Źije je
    sjedište van granica Bosne i Hercegovine i/ili
    ─Źije se mjesto stvarne uprave i nadzora
    poslovanja nalazi van granica Bosne i
    Hercegovine.
  6. Poslovna jedinica nerezidenta
    ─îlan 6.
    (1) Poslovnom jedinicom nerezidenta smatra
    se stalno mjesto poslovanja putem kojeg
    nerezidentno pravno lice obavlja poslovanje u
    cijelosti ili djelimi─Źno.
    (2) Pojam stalno mjesto poslovanja obuhva─ça:
    a) sjedište uprave,
    b) podru┼żnicu,
    c) poslovnicu,
    d) tvornicu,
    e) radionicu i
    f) rudnik, naftne ili plinske izvore, kamenolom ili
    bilo koje drugo mjesto iskorištavanja prirodnog
    bogatstva.
    (3) Stalno mjesto poslovanja predstavlja i
    gradili┼íte ili gra─Ĺevinski ili instalaterski projekt,
    ukoliko poslovanje traje du┼że od ┼íest mjeseci.
    (4) Pojam stalno mjesto poslovanja obuhva─ça i
    pru┼żanje usluga, uklju─Źuju─çi i savjetodavne
    usluge od pravnog lica putem zaposlenih ili
    drugog lica koje je u tu svrhu anga┼żiralo
    pravno lice, ukoliko se djelatnost odnosi na isti
    ili povezani projekt u Federaciji u periodu ili
    periodima koji ukupno traju du┼że od tri mjeseca
    u bilo kojem dvanaestomjese─Źnom periodu.
    (5) Izuzetno od odredbi st. od (1) do (4) ovog
    ─Źlana, stalnim mjestom poslovanja ne smatra
    se:
    a) kori┼ítenje objekata isklju─Źivo u svrhu
    skladištenja, izlaganja ili isporuke proizvoda ili
    roba koje pripadaju tom pravnom licu;
    b) dr┼żanje zaliha proizvoda ili roba koje
    pripadaju tom pravnom licu isklju─Źivo u svrhu
    skladištenja, izlaganja ili isporuke;
    c) dr┼żanje zaliha proizvoda ili roba koje
    pripadaju tom pravnom licu isklju─Źivo za
    potrebe prerade koje obavlja drugo pravno lice;
    d) odr┼żavanje stalnog mjesta poslovanja
    isklju─Źivo u svrhu nabavke proizvoda ili roba ili
    prikupljanja informacija za sebe;
    e) odr┼żavanje stalnog mjesta poslovanja
    isklju─Źivo u svrhu obavljanja drugih sli─Źnih
    pripremnih ili pomo─çnih djelatnosti za pravno
    lice;
    f) odr┼żavanje stalnog mjesta poslovanja
    isklju─Źivo zbog kombinacije djelatnosti
    spomenutih u ta─Źkama od a) do e) ovog stava,
    pod uvjetom da je cjelokupna djelatnost
    stalnog mjesta poslovanja, koja se javlja kao
    rezultat te kombinacije, pripremnog ili
    pomo─çnog karaktera.
    (6) Izuzetno od odredbi st. (1) i (2) ovog ─Źlana,
    kada pravna lica – osim posrednika sa
    samostalnim statusom na kojeg se primjenjuje
    stav (7) ovog ─Źlana – djeluje u ime nekog
    pravnog lica, te ima ovlaštenje da u Federaciji
    zaklju─Źuje ugovore uime i za ra─Źun tog pravnog
    lica, smatra se da to pravno lice ima stalno
    mjesto poslovanja u Federaciji ukoliko
    aktivnosti tog pravnog lica nisu ograni─Źene na
    djelatnosti navedene u stavu (5) ovog ─Źlana,
    koje, iako se obavljaju putem stalnog mjesta
    poslovanja, ne bi se smatralo stalnim mjestom
    poslovanja u skladu sa odredbama ovog stava.
    3
    (7) Ne smatra se da pravno lice ima stalno
    mjesto poslovanja kada obavlja poslovne
    djelatnosti samo putem posrednika, glavnog
    komisionara ili drugog zastupnika sa
    samostalnim statusom, pod uvjetom da taj
    zastupnik djeluje u okviru svoje redovne
    poslovne djelatnosti.
    (8) ─îinjenica da rezidentno pravno lice
    kontroliše nerezidentno pravno lice ili je pod
    njegovom kontrolom, sama po sebi ne ─Źini ovo
    prvo pravno lice stalnim mjestom poslovanja
    ovog drugog pravnog lica.
    (9) Ako pravna lica iz stava (1) ovog ─Źlana ne
    podnose prijave kao obveznici poreza na dobit,
    Porezna uprava ─çe po slu┼żbenoj du┼żnosti ili na
    prijedlog poreznog obveznika ili drugih
    zainteresiranih lica rješenjem utvrditi da su ta
    pravna lica obveznici poreza na dobit.
    III. POREZNA OSNOVICA
  7. Op─çe odredbe
    ─îlan 7.
    (1) Porezna osnovica utvr─Ĺuje se u poreznom
    bilansu uskla─Ĺivanjem rashoda i prihoda i
    kapitalne dobiti/gubitka iskazanih u finansijskim
    izvje┼ítajima na na─Źin propisan ovim zakonom.
    (2) Porezna osnovica se izra─Źunava kao dobit
    iskazana u finansijskom izvještaju uvećana za
    porezno nepriznate rashode i druge porezno
    nepriznate stavke i umanjena za neoporezive
    stavke u skladu sa ovim zakonom.
    (3) Svaki prihod i kapitalna dobit koju ostvari
    porezni obveznik uklju─Źuje se u poreznu
    osnovicu osim stavki koje se, u skladu sa ovim
    zakonom, ne uklju─Źuju.
    (4) Iznos poreza na dobit se izra─Źunava
    mno┼żenjem porezne osnovice stopom poreza
    na dobit.
    (5) Porezno priznati rashodi obuhva─çaju sve
    dokumentirane rashode koji su umanjeni za
    iznos poreza na dodanu vrijednost koji se
    mo┼że odbiti, koje porezni obveznik snosi u
    svrhu ostvarivanja dobiti, ako su pravilno
    iskazani u finansijskim izvještajima.
    (6) Naknade, takse i drugi javni prihodi koje je
    obveznik du┼żan platiti na osnovu drugih
    zakonskih propisa smatraju se da su pla─çeni u
    svrhu ostvarivanja dobiti.
    (7) Utvr─Ĺivanje porezne osnovice vr┼íi se na
    konzistentan na─Źin kako je propisano ovim
    ─Źlanom.
    (8) Kod utvr─Ĺivanja porezne osnovice dobit
    podru┼żnice/poslovne jedinice mora odgovarati
    onoj dobiti koju bi ostvarila
    podru┼żnica/poslovna jedinica kada bi bila
    samostalno i nezavisno pravno lice koje
    obavlja istu ili sli─Źnu djelatnost pod istim ili
    sli─Źnim uvjetima, te kada bi obavljala djelatnost
    potpuno samostalno sa pravnim licem ─Źija je
    podru┼żnica/poslovna jedinica.
    (9) Transakcije koje nisu obavljene u poslovne
    svrhe s ciljem ostvarivanja dobiti ne priznaju se
    pri izra─Źunavanju porezne osnovice.
    ─îlan 8.
    Za utvr─Ĺivanje porezne osnovice priznaju se
    svi rashodi, prihodi i kapitalna dobit/gubitak u
    iznosima koji su iskazani u poslovnim
    knjigama, a koji su u skladu sa
    ra─Źunovodstvenim propisima, ukoliko nije
    druga─Źije propisano ovim zakonom.
  8. Uskla─Ĺivanje rashoda
    ─îlan 9.
    (1) Porezno nepriznatim rashodima smatraju
    se:
    a) zatezne kamate i troškovi postupka
    prinudne naplate javnih prihoda koji se pla─çaju
    i obra─Źunavaju prema poreznim
    administracijama;
    b) sudski troškovi vezani uz sporove u vezi sa
    javnim prihodima bilo da ih je porezni obveznik
    stvarno snosio ili su nadokna─Ĺeni;
    c) nov─Źane kazne koje izri─Źe nadle┼żni organ;
    d) obra─Źunati i pla─çeni porez na dobit;
    e) porez po odbitku koji je obra─Źunat i pla─çen
    na vlastiti teret isplatioca;
    f) izdaci politi─Źkim strankama;
    g) raspodjela dobiti i svaka raspodjela iz
    kapitala;
    h) rashodi na ime pove─çanja rezervi koje nisu
    predvi─Ĺene ili su izvr┼íene iznad dozvoljenog
    iznosa propisanog ─Źlanom 13. ovog zakona;
    i) rashodi koji se ne mogu povezati sa
    ostvarivanjem dobiti ili se ne mogu povezati sa
    principom poslovanja pa┼żnjom dobrog
    privrednika;
    j) finansijski rashodi iznad iznosa propisanog
    ─Źlanom 18. ovog zakona;
    k) rashodi na ime ispravke vrijednosti
    potra┼żivanja od lica kojem se istovremeno
    duguje, do iznosa obaveze prema tom licu;
    l) zatezne kamate, penali i ugovorne kazne
    izme─Ĺu povezanih lica;
    4
    m) rezervisanja koja se ne tretiraju kao
    porezno priznat rashod u skladu sa ovim
    zakonom.
    (2) Pored rashoda iz stava (1) ovog ─Źlana
    porezno nepriznatim rashodima poreznih
    obveznika iz ─Źlana 3. st. (2) i (3) i ─Źlana 4. stav
    (2) ovog zakona smatraju se op─çi i
    administrativni troškovi koji se ne mogu
    direktno pripisati poslovanju.
    ─îlan 10.
    (1) Rashodi nastali na ime evidentiranja zaliha
    priznaju se u iznosima iskazanim u
    finansijskom izvještaju primjenom metode
    prosje─Źne nabavne cijene.
    (2) Ukoliko se zalihe evidentiraju po
    obra─Źunskim vrijednostima koje odstupaju od
    nabavnih vrijednosti, razlika koja proizlazi iz
    odstupanja predstavlja porezno nepriznat
    rashod.
    (3) Rashodi nastali na ime uskla─Ĺivanja
    vrijednosti zaliha sa njihovom neto ostvarivom
    vrijednosti priznaju se u poreznom periodu u
    kojem su te zalihe prodate ili otpisane ili
    uništene.
    ─îlan 11.
    (1) Troškovi plaća i drugih primanja lica koji se
    u skladu sa propisima o porezu na dohodak
    smatraju prihodom od nesamostalne ili
    samostalne djelatnosti, a na koje su obra─Źunati
    obavezni doprinosi i porez na dohodak,
    porezno su priznat rashod.
    (2) Naknade koje ispla─çuje poslodavac u
    skladu sa propisima o porezu na dohodak su
    porezno priznat rashod.
    (3) Porezno priznatim rashodom smatraju se i
    rashodi na osnovu obra─Źunatih obaveznih
    doprinosa, uz uvjet da su obra─Źunati u skladu
    sa va┼że─çim propisima u Federaciji, odnosno
    Republici Srpskoj i Br─Źko Distriktu.
    (4) Porezno priznatim rashodom smatraju se i
    date stipendije u─Źenicima i studentima, koji
    nisu povezana lica sa poreznim obveznikom a
    na redovnom su školovanju, do iznosa koji ne
    podlije┼że oporezivanju prema propisima o
    porezu na dohodak.
    ─îlan 12.
    (1) Rashodi na osnovu reprezentacije, a koja je
    nastala obavljanjem poslovne djelatnosti,
    priznaju se kao porezno priznat rashod u
    iznosu 30% rashoda reprezentacije.
    (2) Pod porezno priznatom reprezentacijom iz
    stava (1) ovog ─Źlana podrazumijevaju se
    rashodi nastali uslijed ugošćavanja poslovnih
    partnera, a koji su povezani sa obavljanjem
    djelatnosti ili uspostavljanjem poslovne
    saradnje.
    (3) Rashodi na osnovu donacija za
    humanitarne, kulturne, obrazovne, nau─Źne i
    sportske svrhe, a koje se daju pravnim licima
    koji nisu obveznici poreza na dobit ili fizi─Źkim
    licima koji nemaju drugih primanja, priznaju se
    kao porezno priznat rashod do visine 3%
    ukupnog prihoda u periodu za koji se utvr─Ĺuje
    porez na dobit.
    (4) Rashodi na osnovu sponzorstva koji
    proizlaze iz ugovora o sponzorstvu, priznaju se
    kao porezno priznat rashod do visine 3%
    ukupnog prihoda u periodu za koji se utvr─Ĺuje
    porez na dobit.
    (5) Pod porezno priznatim rashodima na
    osnovu sponzorstva iz stava (4) ovog ─Źlana
    podrazumijevaju se rashodi na ime podrške za
    organiziranje i odr┼żavanje manifestacija i
    drugih sli─Źnih doga─Ĺaja ili projekata koji nisu
    direktno povezani sa poslovanjem obveznika,
    sa ili bez protuusluge u vidu reklamiranja
    imena, djelatnosti, proizvoda i usluga
    sponzora.
    (6) Izuzetno, rashodi iz st. (1), (3) i (4) ovog
    ─Źlana, a koji su nastali u transakcijama sa
    povezanim licima, predstavljaju porezno
    nepriznat rashod.
    ─îlan 13.
    (1) Porezni obveznik mo┼że odbiti kao porezno
    priznat rashod, rashod na ime rezervisanja iz
    st. (2) i (3) ovog ─Źlana.
    (2) Rezervisanja za budu─çe rashode u vezi sa
    za┼ítitom ┼żivotne sredine priznata su u porezne
    svrhe ukoliko postoji pravna obaveza koja
    nala┼że poreznom obvezniku za┼ítitu ┼żivotne
    sredine. Iznos koji se mo┼że izdvojiti u takvu
    rezervu ne smije prelaziti 30% oporezive dobiti
    prije izdvajanja u rezerve. Ukupna rezerva za
    za┼ítitu ┼żivotne sredine ni u jednom trenutku ne
    mo┼że prelaziti upisani kapital u sudski registar
    poreznog obveznika.
    (3) Rezervisanja koja se formiraju za budu─çe
    troškove u garantnim rokovima priznaju se
    najviše do 4% godišnjeg prometa poreznog
    5
    obveznika koji se odnosi na proizvode za koje
    se daje garancija u poreznom periodu. Ako
    rezerva prelazi dopušteni iznos, za tu razliku
    pove─çava se porezna osnovica u tom
    poreznom periodu.
    (4) Rezervisanja koja se formiraju na ime
    penala, rabata, popusta ne smatraju se
    rezervisanjima u smislu stava (3) ovog ─Źlana.
    ─îlan 14.
    Rezervisanja iz ─Źlana 9. stav (1) ta─Źka m)
    mogu umanjiti poreznu osnovicu poreznog
    perioda kada je nastao doga─Ĺaj za koji je
    izvršeno rezervisanje.
    ─îlan 15.
    (1) Tro┼íkovi istra┼żivanja i razvoja mogu se
    odbiti od porezne osnovice u momentu
    nastanka na na─Źin propisan ovim ─Źlanom.
    (2) Tro┼íkovi iz stava (1) ovog ─Źlana su svi
    rashodi vezani uz poslove osnovnog
    istra┼żivanja, primijenjenog istra┼żivanja i
    razvoja, a posebno svi direktni troškovi kao što
    su pla─çe, naknade, cijena materijala i usluga,
    troškovi opreme i objekata u mjeri u kojoj se
    koriste za aktivnosti istra┼żivanja i razvoja.
    ─îlan 16.
    (1) Finansijskim institucijama priznaju se
    rashodi po osnovu ispravki vrijednosti
    potra┼żivanja bilansne aktive i rezervisanja za
    pokri─çe o─Źekivanih kreditnih gubitaka za
    vanbilansne aktive koje se knjigo-vodstveno
    evidentiraju kroz bilans uspjeha, a koje su
    finansijske institucije izvršile u skladu sa
    ra─Źuno-vodstvenim propisima, i rasporedile
    prema propisi-ma nadzornih organa na nivo
    kreditnog rizika 3. Prihodi po osnovu
    umanjenja ispravke vrijednosti i rezervisanja
    uklju─Źuju se u poreznu osnovicu.
    (2) Rashodi po osnovu ispravki vrijednosti
    potra┼żivanja bilansne aktive kod kojih je nizak
    nivo kreditnog rizika (nivo kreditnog rizika 1 i 2)
    nisu porezno priznat rashod. Prihodi po osnovu
    umanjenja isklju─Źuju se iz porezne osnovice.
    (3) Osiguravajućim društvima i društvima za
    reosiguranje kao porezno dopustiv priznaje se
    rashod na ime formiranja matemati─Źke rezerve,
    ukoliko su formirana u skladu sa propisima
    nadzornog organa.
    (4) Osiguravajućim društvima i društvima za
    reosiguranje kao porezno dopustiv priznaje se
    rashod na ime formiranja tehni─Źke rezerve
    osiguranja, izuzev matemati─Źke rezerve, pod
    uvjetima:
    a) da su formirana u skladu sa propisima
    nadzornog organa;
    b) da iznos pove─çanja rezerve u bilansu stanja
    teku─çeg u odnosu na prethodni period ne
    prelazi 20%.
    (5) Rashodi koji prelaze iznose utvr─Ĺene
    prema odredbama ovog ─Źlana predstavljaju
    porezno nepriznat rashod i ne mogu se
    prenositi u budu─çi porezni period.
    ─îlan 17.
    (1) Na teret rashoda priznaju se ispravke
    vrijednosti i/ili otpis potra┼żivanja koja se u
    skladu sa ra─Źunovodstvenim propisima
    iskazuju kao prihod, osim rashoda iz ─Źlana 9.
    stav (1) ta─Źka k), pod uvjetima:
    a) da su potra┼żivanja u prethodnom poreznom
    periodu bila uklju─Źena u prihode obveznika i da
    nisu napla─çena u roku 12 mjeseci od datuma
    dospije─ça naplate ili
    b) da su potra┼żivanja utu┼żena ili da je pokrenut
    izvr┼íni postupak ili da su potra┼żivanja
    prijavljena u likvidacijskom ili ste─Źajnom
    postupku nad du┼żnikom.
    (2) Na teret rashoda priznaju se i ispravke
    vrijednosti i/ili otpis potra┼żivanja koja se u
    skladu sa ra─Źunovodstvenim propisima ne
    iskazuju kao prihod osim rashoda iz ─Źlana 9
    stav (1) ta─Źka k), ukoliko su ispunjeni uvjeti
    propisani u stavu (1) ovog ─Źlana.
    (3) Odredbe ovog ─Źlana ne odnose se na
    finansijske institucije kod formiranja rezervi u
    skladu sa propisima nadzornih organa.
    ─îlan 18.
    (1) Finansijski rashodi na ime kamate ili njenog
    funkcionalnog ekvivalenta po finansijskim
    ugovorima i instrumentima uzetim od
    povezanih lica predstavljaju porezno priznat
    rashod na na─Źin definiran ovim ─Źlanom.
    (2) Ukoliko odnos stavki ukupnih obaveza na
    osnovu finansijskih ugovora i upisanog kapitala
    u sudski registar poreznog obveznika prelazi
    odnos 4:1, finansijski rashodi koji se mogu
    pripisati iznosu koji prelazi odnos 4:1
    predstavljaju porezno nepriznat rashod.
    (3) Porezno nepriznati rashodi iz stava (2)
    ovog ─Źlana ne mogu se prenositi iz jednog
    poreznog perioda u drugi.
    6
    (4) Ovaj ─Źlan se ne primjenjuje na banke, lizing
    društva i osiguravajuća društva.
    ─îlan 19.
    (1) Kod utvr─Ĺivanja porezne osnovice priznaje
    se obra─Źunata amortizacija primjenom
    proporcionalne metode amortizacija na
    dugotrajnu imovinu i imovinu s pravom
    kori┼ítenja na na─Źin propisan ovim ─Źlanom.
    (2) Porezno priznate stope amortizacije
    dugotrajne imovine iznose:
    a) gra─Ĺevinski objekti – 5%,
    b) ceste, komunalni objekti, ┼żeljeznica – 10%,
    c) oprema, vozila, postrojenja – 15%,
    d) oprema za vodoprivredne, vodovodne i
    kanalizacijske sisteme – 15%,
    e) hardver i softver i oprema za zaštitu okoliša
  • 33,3%,
    f) vi┼íegodi┼ínji zasadi – 15%,
    g) osnovna stada – 40% i
    h) nematerijalna imovina – 20%.
    (3) Imovina s pravom korištenja amortizuje se
    kod najmoprimca od prvog dana trajanja najma
    do kraja njenog korisnog vijeka odnosno do
    isteka perioda trajanja najma.
    (4) Rashodi amortizacije se priznaju u porezne
    svrhe samo kada je vlastita dugotrajna imovina
    i imovina s pravom korištenja u upotrebi, kojom
    porezni obveznik obavlja djelatnost.
    (5) Ukoliko je nabavna cijena imovine manja
    od 1.000,00 KM, njena nabavna vrijednost
    mo┼że se u cijelosti odbiti u godini u kojoj je ta
    imovina nabavljena.
    (6) Imovina iz stava (1) ovog ─Źlana koja je u
    cijelosti otpisana, ali se i dalje vodi u
    evidencijama do momenta otu─Ĺenja ili
    uni┼ítavanja, ne mo┼że se ponovo procjenjivati i
    na nju obra─Źunavati amortizacija i priznati u
    porezne svrhe.
    (7) Rashodi nastali na ime umanjenja
    vrijednosti imovine iz stava (1) ovog ─Źlana koji
    se utvr─Ĺuju kao razlika izme─Ĺu neto sada┼ínje
    vrijednosti i njene procijenjene nadoknadive
    vrijednosti, priznaju se kao porezno dopustiv
    rashod u poreznom periodu u kojem je ta
    imovina prodata ili uništena uslijed više sile.
    ─îlan 20.
    (1) Izuzetno od ─Źlana 19. stav (1), porezni
    obveznik ima pravo na ubrzanu amortizaciju
    dugotrajne imovine koja slu┼żi za spre─Źavanje
    zaga─Ĺivanja zraka, vode, zemlji┼íta i
    ubla┼żavanje buke.
    (2) Ubrzana amortizacija mo┼że biti do 50% vi┼ía
    od stopa propisanih ─Źlanom 19. stav (2) ovog
    zakona. Ukupni tro┼íak amortizacija ne mo┼że
    pre─çi nabavnu vrijednost.
  1. Uskla─Ĺivanje prihoda
    ─îlan 21.
    (1) Prihodi ostvareni na osnovu u─Źe┼í─ça u
    kapitalu drugog poreznog obveznika ne ulaze
    u osnovicu za oporezivanje, ukoliko se
    ispla─çuju iz dobiti na koju je obra─Źunat i pla─çen
    porez na dobit.
    (2) Kao dokaz da je prihod iz stava (1) ovog
    ─Źlana oporezovan, porezni obveznik uz
    poreznu prijavu dostavlja ovjerenu Izjavu o
    ispla─çenoj oporezovanoj dividendi od isplatioca
    dividende.
    ─îlan 22.
    (1) Sva otpisana potra┼żivanja iz ─Źl. 16. i 17.
    ovog zakona koja su bila iskazana kao
    porezno priznat rashod, a koja se kasnije
    naplate ili za koja povjerilac povu─Źe tu┼żbu ili
    prijedlog za izvr┼íenje ili prijavu u ste─Źajnu ili
    likvidacijsku masu, ulaze u poreznu osnovicu
    poreznog obveznika.
    (2) Sva otpisana potra┼żivanja iz ─Źl. 16. i 17.
    ovog zakona koja su bila iskazana kao
    porezno nepriznat rashod, a koja se kasnije
    naplate, u momentu naplate ne ulaze u
    poreznu osnovicu poreznog obveznika.
    ─îlan 23.
    (1) Prihodi nastali na osnovu ukidanja
    rezervisanja iz ─Źlana 13. ovog zakona koja su
    bila porezno nepriznat rashod u poreznom
    periodu u kojem su iskazana, ne ulaze u
    poreznu osnovicu.
    (2) Prihodi nastali na osnovu ukidanja
    rezervisanja iz ─Źlana 13. ovog zakona koja su
    bila porezno priznat rashod u poreznom
    periodu u kojem su iskazana, ulaze u poreznu
    osnovicu.
  2. Kapitalni dobici i gubici
    ─îlan 24.
    (1) Kapitalni dobici koji uve─çavaju poreznu
    osnovicu u periodu u kojem su iskazani su svi
    oni iznosi koji direktno uve─çavaju akumuliranu
    ili teku─çu dobit u bilansu stanja u skladu sa
    ra─Źunovodstvenim propisima.
    7
    (2) Kapitalnim dobicima koji uve─çavaju poreznu
    osnovicu smatraju se i dobit iz transakcija
    prodaje, otu─Ĺenja ili na drugi na─Źin prijenosa
    imovine, pod uvjetom da ta dobit nije uklju─Źena
    u bilans uspjeha.
    (3) Kapitalni dobitak iz stava (2) ovog ─Źlana
    utvr─Ĺuje se kao razlika izme─Ĺu vrijednosti
    transakcije i nabavne vrijednosti imovine
    umanjene za porezno dopustivu amortizaciju.
    Ukoliko je razlika negativna, u pitanju je
    kapitalni gubitak.
    (4) Za svrhu odre─Ĺivanja kapitalnog dobitka
    vrijednost transakcije je ugovorena vrijednost,
    odnosno tr┼żi┼ína vrijednost ukoliko je
    ugovorena vrijednost ni┼ża od tr┼żi┼íne.
    (5) Kapitalni gubici koji umanjuju poreznu
    osnovicu u periodu u kojem su iskazani,
    smatraju se svi oni iznosi koji direktno
    umanjuju akumuliranu ili teku─çu dobit u bilansu
    stanja, u skladu sa ra─Źunovodstvenim
    propisima.
    (6) Kapitalni gubici iz stava (5) ovog ─Źlana su
    one transakcije koje su porezno priznati
    rashodi u skladu sa ovim zakonom.
  3. Porezni gubitak
    ─îlan 25.
    (1) Ako se prilikom utvr─Ĺivanja osnovice
    poreza na dobit u poreznom bilansu iska┼że
    porezni gubitak, tada se taj porezni gubitak,
    iskazan u poreznom bilansu, mo┼że koristiti za
    umanjenje porezne osnovice u budu─çim
    obra─Źunskim periodima, a ne du┼że od pet
    godina.
    (2) Porezni gubitak iz stava (1) ovog ─Źlana, koji
    nije iskorišten u poreznom bilansu za sljedeću
    godinu, koristi se u prvoj narednoj godini u
    kojoj je ostvarena dobit tako da se porezna
    osnovica uvijek umanjuje za porezne gubitke
    starijeg datuma.
    (3) Porezni gubitak koji ne bude iskorišten u
    skladu sa stavom (2) ovog ─Źlana u sljede─çih
    pet godina od godine u kojoj je nastao, ne
    mo┼że se koristiti za umanjenje oporezive dobiti
    u narednim obra─Źunskim periodima.
    (4) Porezni gubitak obveznika koji je nastao
    van teritorije Federacije, u Republici Srpskoj ili
    Br─Źko Distriktu, kao i porezni gubitak koji je
    nastao u inozemstvu ne priznaje se.
    (5) Sadr┼żaj i oblik obrasca pregleda nastalih,
    iskorištenih i neiskorištenih poreznih gubitaka
    propisuje federalni ministar finansija
    Pravilnikom o primjeni Zakona o porezu na
    dobit.
    IV. STATUSNE PROMJENE
  4. Statusne promjene obveznika
    ─îlan 26.
    (1) Porezni obveznik kod kojeg se vrše
    statusne promjene (spajanje, pripajanje,
    podjela, promjena oblika i prestanak društva)
    du┼żan je sa─Źiniti poreznu prijavu i utvrditi
    poreznu osnovicu u skladu sa odredbama
    ovog zakona.
    (2) Prava i obaveze spojenih, pripojenih ili
    podijeljenih obveznika preuzimaju pravni
    sljednici iz porezno – pravnog odnosa.
  5. Spajanje, pripajanje, podjela i promjena
    oblika
    ─îlan 27.
    (1) Pravni sljednik sa─Źinjava poreznu prijavu i
    utvr─Ĺuje poreznu osnovicu u skladu sa ovim
    zakonom uskla─Ĺivanjem dobiti iskazane u
    finansijskom izvještaju za period od dana
    statusne promjene do kraja poreznog perioda.
    (2) Ukoliko postoji kontinuitet u oporezivanju
    prilikom spajanja, pripajanja, podjele i
    promjene oblika pravnog lica, te obveznik
    nastavlja djelatnost, porezna obaveza se
    utvr─Ĺuje na na─Źin kao i da nije bilo statusne
    promjene.
    (3) Kontinuitet u oporezivanju, u smislu stava
    (2) ovog ─Źlana, postoji ako pri prijenosu na
    pravnog sljednika isti nastavljaju voditi
    knjigovodstvene vrijednosti imovine i obaveza,
    odnosno da ne dolazi do promjena u
    vrijednosti kod sljednika.
    (4) Ako se prilikom spajanja, pripajanja ili
    podjele ne nastavljaju voditi iste
    knjigovodstvene vrijednosti preuzete imovine i
    obaveza, razlika kapitala koja iz promjene
    proizlazi uklju─Źuje se u poreznu osnovicu
    pravnog sljednika.
    (5) Odredbe st. od (2) do (4) ovog ─Źlana
    primjenjuju se nezavisno od toga da li se radi o
    jednom ili više pravnih lica koja su izvršila
    statusne promjene.
  6. Porezni tretman likvidacije i ste─Źaja
    ─îlan 28.
    8
    (1) Dobit poreznog obveznika u postupku
    ste─Źaja od dana dono┼íenja rje┼íenja o
    otvaranju ste─Źajnog postupka do dana po─Źetka
    primjene plana reorganizacije kod ste─Źaja ili
    pravomoćnosti rješenja o nastavljanju
    ste─Źajnog postupka, kao i dobiti u postupku
    reorganizacije, oporezuje se u skladu sa ovim
    zakonom.
    (2) Obveznik iz stava (1) ovog ─Źlana sa─Źinjava
    poreznu prijavu u roku 30 dana od dana:
    a) otvaranja ste─Źajnog postupka sa stanjem na
    dan otvaranja;
    b) po─Źetka primjene plana reorganizacije sa
    stanjem na taj dan.
    (3) Dobit poreznog obveznika u periodu od
    pravomoćnosti rješenja o nastavljanju
    ste─Źajnog postupka do pravomo─çnosti rje┼íenja
    o zaklju─Źenju ste─Źajnog postupka (u daljnjem
    tekstu: period ste─Źaja), utvr─Ĺuje se kao
    pozitivna razlika vrijednosti imovine obveznika
    sa kraja i sa po─Źetka perioda ste─Źaja poslije
    namirenja povjerilaca. Vrijednost imovine
    obveznika sa po─Źetka perioda ste─Źaja je
    vrijednost imovine na dan otvaranja ste─Źajnog
    postupka korigovana za promjene nastale do
    po─Źetka perioda ste─Źaja.
    (4) Obveznik iz stava (3) ovog ─Źlana sa─Źinjava
    poreznu prijavu u roku 30 dana od dana:
    a) pravomoćnosti rješenja o nastavljanju
    ste─Źajnog postupka sa stanjem na dan
    pravomoćnosti tog rešenja;
    b) pravomo─çnosti rje┼íenja o zaklju─Źenju
    ste─Źajnog postupka sa stanjem na dan
    pravomoćnosti tog rješenja.
    ─îlan 29.
    (1) Dobit poreznog obveznika u postupku
    likvidacije od dana donošenja rješenja o
    otvaranju likvidacionog postupka do dana
    pravomo─çnosti rje┼íenja o okon─Źanju
    likvidacionog postupka, oporezuje se u skladu
    sa ovim zakonom.
    (2) Obveznik iz stava (1) ovog ─Źlana sa─Źinjava
    poreznu prijavu u roku 30 dana od dana:
    a) otvaranja likvidacionog postupka sa stanjem
    na dan otvaranja;
    b) pravomo─çnosti rje┼íenja o okon─Źanju
    likvidacionog postupka sa stanjem na dan
    pravomoćnosti tog rješenja.
    ─îlan 30.
    (1) Ako je likvidacioni višak imovine veći od
    upisanog kapitala u sudski registar pravnog
    lica, a koji pripada vlasniku pravnog lica nad
    kojim je okon─Źan postupak likvidacije, odnosno
    zaklju─Źen postupak ste─Źaja, ostvareni vi┼íak
    ima status dividende.
    (2) Vrijednost imovine iz stava (1) ovog ─Źlana
    jednaka je njenoj tr┼żi┼ínoj vrijednosti nakon
    okon─Źanja postupka ste─Źaja, odnosno
    likvidacije.
    (3) Ako je knjigovodstvena vrijednost kapitala
    veća od iznosa likvidacionog viška te vlasnik
    kapitala ostvaruje gubitak, nastali gubitak se
    ne priznaje kao porezno dopustivo umanjenje
    porezne osnovice.
    V. POREZNA STOPA
    ─îlan 31.
    Porez na dobit pla─ça se po stopi od 10% na
    poreznu osnovicu utvr─Ĺenu u poreznom
    bilansu.
    VI. OTKLANJANJE DVOSTRUKOG
    OPOREZIVANJA DOBITI
    ─îlan 32.
    (1) Ukoliko tokom poreznog perioda privredno
    dru┼ítvo – rezident Federacije ostvaruje dobit iz
    poslovanja putem podru┼żnice u Republici
    Srpskoj i Br─Źko Distriktu, porez na dobit koji taj
    rezident treba platiti u Federaciji umanjuje se
    za iznos poreza koji je platio ili treba platiti na
    dobit ostvarenu u Republici Srpskoj, odnosno
    Br─Źko Distriktu u skladu sa ovim ─Źlanom.
    (2) Ukoliko tokom poreznog perioda privredno
    dru┼ítvo – rezident Federacije ostvaruje dobit iz
    poslovanja izvan teritorije Bosne i
    Hercegovine, porez na dobit koji taj rezident
    treba platiti u Federaciji umanjuje se za iznos
    poreza koji je platio ili treba platiti na dobit
    ostvarenu izvan teritorije Bosne i Hercegovine
    u skladu sa ovim ─Źlanom.
    (3) Umanjenje poreza na dobit predvi─Ĺeno st.
    (1) i (2) ovog ─Źlana ne mo┼że pre─çi iznos poreza
    koji bi se ina─Źe platio za taj iznos dobiti
    iskazane u skladu sa odredbama POGLAVLJA
    III. POREZNA OSNOVICA ovog zakona.
    (4) Ukoliko tokom poreznog perioda rezident
    Federacije ostvaruje prihod izvan teritorije
    Bosne i Hercegovine, porez na dobit koji taj
    rezident treba platiti u Federaciji umanjuje se
    za iznos poreza po odbitku koji je platio izvan
    teritorije Bosne i Hercegovine.
    9
    (5) Odredbe iz st. (3) i (4) ovog ─Źlana
    primjenjuju se u skladu sa ─Źlanom 35. ovog
    zakona.
    ─îlan 33.
    (1) Obveznik iz ─Źlana 32. st. (1) i (2) ovog
    zakona du┼żan je nadle┼żnoj organizacionoj
    jedinici Porezne uprave podnijeti dokaze o
    visini dobiti i visini poreza na dobit koji je
    njegova podru┼żnica platila.
    (2) Obveznik iz ─Źlana 32. stav (4) ovog zakona
    du┼żan je nadle┼żnoj organizacionoj jedinici
    Porezne uprave podnijeti dokaze o visini
    prihoda, visini poreza po odbitku koji je pla─çen
    i, po potrebi, Potvrdu o rezidentnosti koju
    izdaje nadle┼żni organ dr┼żave isplatioca prihoda
    ukoliko dokaz o visini prihoda nije ovjerio
    nadle┼żni organ dr┼żave isplatioca.
    ─îlan 34.
    (1) Potvrdu o rezidentnosti u svrhu
    izbjegavanja dvostrukog oporezivanja na
    zahtjev poreznog obveznika ÔÇô rezidenta
    Federacije izdaje nadle┼żna organizaciona
    jedinica Porezne uprave u kojoj je evidentiran
    kao porezni obveznik.
    (2) Oblik, sadr┼żaj i postupak izdavanja potvrde
    o rezidentnosti koji proizlazi iz ugovora o
    izbjegavanju dvostrukog oporezivanja
    propisuje federalni ministar finansija.
    ─îlan 35.
    (1) Ugovori o izbjegavanju dvostrukog
    oporezivanja koje je ratifikovala ili na bazi
    notifikacije prihvatila Bosna i Hercegovina
    primjenjuju se kod oporezivanja dobiti ili
    prihoda nerezidenta i imaju prioritet u odnosu
    na odredbe ovog zakona.
    (2) Ugovorima o izbjegavanju dvostrukog
    oporezivanja ne mogu se pripisivati nove
    porezne obaveze.
    VII. POREZNI POTICAJI
    ─îlan 36.
    (1) Porezni obveznik ima pravo na umanjenje
    pla─çanja poreza na dobit na osnovu
    investiranja u skladu sa uvjetima propisanim u
    ovom ─Źlanu.
    (2) Poreznom obvezniku koji izvrši investiranje
    iz vlastitih sredstava u proizvodnu opremu u
    vrijednosti više od 50% ostvarene dobiti
    teku─çeg poreznog perioda, umanjuje se
    obaveza obra─Źunatog porez na dobit za 30%
    iznosa u godini investiranja.
    (3) Pod investiranjem u proizvodnu opremu iz
    stava (2) ovog ─Źlana podrazumijeva se
    kupovina stalnih sredstava i to: postrojenja i
    opreme, uz izuzetak putni─Źkih automobila, koju
    obveznik kupuje vlastitim sredstvima u svrhu
    obavljanja proizvodne djelatnosti.
    (4) Poreznom obvezniku koji u periodu od pet
    uzastopnih godina izvrši investiranje iz vlastitih
    sredstava u ukupnom iznosu 20 miliona KM, s
    tim da u prvoj godini investira 4 miliona KM,
    umanjuje se obaveza obra─Źunatog porez na
    dobit za 50% iznosa u godinama investiranja.
    (5) Pod investiranjem iz stava (4) ovog ─Źlana
    podrazumijeva se ulaganje u stalna sredstava i
    to: nekretnine, postrojenja i opremu, uz
    izuzetak stambenih jedinica i putni─Źkih
    automobila, koja ─çe porezni obveznik koristiti u
    svrhu obavljanja proizvodne djelatnosti.
    (6) Porezni obveznik iz st. (2) i (4) ovog ─Źlana
    gubi pravo na porezno osloba─Ĺanje ukoliko:
    a) izvrši isplatu dividende tokom i do treće
    godine od posljednje godine korištenja
    poreznog poticaja iz ovog ─Źlana iz dobiti koja je
    oslobo─Ĺena pla─çanja poreza na dobit;
    b) u periodu pet godina ne dostigne cenzus za
    investiranje iz stava (4) ovog ─Źlana;
    c) koristi pravo prijenosa poreznog gubitka do
    isteka druge godine nakon posljednje godine
    korištenja poticaja.
    (7) Porezni obveznik iz stava (6) ovog ─Źlana je
    u obavezi obra─Źunati i uplatiti razliku poreza na
    dobit kao da nije bilo poreznog umanjenja
    zajedno sa zateznim kamatama na javne
    prihode.
    (8) Porezni obveznik ima pravo u jednom
    poreznom periodu koristiti jedan od navedenih
    poreznih poticaja iz ovog ─Źlana.
    (9) Federalni ministar finansija ─çe Pravilnikom
    o primjeni Zakona o porezu na dobit propisati
    sadr┼żaj i oblik obrasca pregleda nastalih,
    iskorištenih i neiskorištenih poreznih poticaja,
    kao i postupak dokazivanja.
    ─îlan 37.
    (1) Porezni obveznik ima pravo na porezno
    priznati rashod u visini dvostrukog iznosa bruto
  • pla─çe ispla─çene novoprimljenim zaposlenima
    ukoliko ispunjava sljede─çe uvjete i to:
    10
    a) trajanje ugovora o radu mora biti najmanje
    na period 12 mjeseci sa punim radnim
    vremenom i
    b) novoprimljeni zaposleni nije bio zaposlen
    kod poreznog obveznika ili povezanog lica u
    prethodnih pet godina.
    (2) Porezni obveznik iz stava (1) ovog ─Źlana
    gubi pravo na umanjenje porezno priznatih
    rashoda u dvostrukom iznosu ukoliko nije
    ispo┼ítovao uvjete iz stava (1) ovog ─Źlana, te je
    u obavezi obra─Źunati i uplatiti razliku poreza
    zajedno sa zateznim kamatama na javne
    prihode.
    VIII. POREZ PO ODBITKU
    ─îlan 38.
    (1) Porez po odbitku obra─Źunava se na prihod
    koji je ostvario nerezident obavljanjem
    povremene djelatnosti na teritoriji Federacije,
    osim prihoda koji se mo┼że pripisati poslovnoj
    jedinici nerezidenta u Federaciji. Porez po
    odbitku obra─Źunava se na osnovu isplate ili na
    drugi na─Źin izmirene:
    a) dividende, odnosno raspodjela iz dobiti;
    b) kamate ili njenog funkcionalnog ekvivalenta
    po finansijskim instrumentima i aran┼żmanima;
    c) naknada za autorska prava i druga prava
    intelektualnog vlasništva;
    d) naknada za upravlja─Źke, tehni─Źke i
    obrazovne usluge (uklju─Źuju─çi naknade za
    usluge istra┼żivanja tr┼żi┼íta, poreznog
    savjetovanja, revizorske usluge i konzalting
    usluge);
    e) naknada za zakup na osnovu iznajmljivanja
    pokretne i nepokretne imovine;
    f) naknada za zabavne i sportske doga─Ĺaje;
    g) premija osiguranja za osiguranje ili
    reosiguranje od rizika u Federaciji;
    h) naknada za telekomunikacijske usluge;
    i) ostale naknade za usluge, ali samo za
    nerezidente iz dr┼żava sa kojima nema potpisan
    ugovor o izbjegavanju dvostrukog
    oporezivanja.
    (2) Porez po odbitku se obra─Źunava i pla─ça i na
    prihod nerezidenta koji se ostvari iz poslovanja
    iz ─Źlana 6. st. (3) i (4) ovog zakona, ukoliko
    primalac prihoda nema status poreznog
    obveznika iz ─Źlana 3. stav (3) ovog zakona.
    (3) Pla─çanju poreza po odbitku ne podlije┼żu:
    a) kamate na kredite koje daju dobavlja─Źi za
    nabavku opreme za proizvodne djelatnosti;
    b) kamata na dr┼żavne obveznice;
    c) premija osiguranja za reosiguranje od rizika
    u Federaciji koju pla─ça reosiguravalac koji ima
    odobrenje za rad od nadzornog organa.
    (4) Porez po odbitku u ime nerezidenta
    obra─Źunava i obustavlja isplatilac ÔÇô rezident
    Federacije prilikom isplate, odnosno
    izmirivanja obaveza prema nerezidentu na
    drugi na─Źin.
    (5) Isplatilac prihoda je du┼żan podnijeti
    poreznu prijavu nadle┼żnoj organizacionoj
    jedinici Porezne uprave o obra─Źunatom i
    upla─çenom porezu po odbitku za i u ime
    nerezidenta i platiti taj porez u roku 10 dana
    nakon isteka mjeseca u kojem je izvršena
    isplata, odnosno izmirena obaveza
    nerezidentu.
    (6) Osnovica na koju se obra─Źunava porez po
    odbitku je bruto iznos.
    (7) Porez po odbitku pla─ça se po stopi 10% a
    na dividende po stopi 5%. Stopa poreza po
    odbitku mo┼że biti i ni┼ża u slu─Źaju primjene
    Ugovora o izbjegavanju dvostrukog
    oporezivanja.
    (8) Pojam dividenda zna─Źi prihod od dionica ili
    drugih prava (izuzev potra┼żivanja), udjela u
    dobiti, kao i prihod od drugih korporativnih
    prava koji podlije┼że istom poreznom tretmanu
    kao prihod od dionica.
    (9) Pojam kamata zna─Źi prihod od potra┼żivanja
    svih vrsta, bilo da su osigurana hipotekom ili
    ne i bilo da nose pravo na udio u dobiti du┼żnika
    ili ne, a posebno prihod od dr┼żavnih
    vrijednosnih papira i prihod od obveznica ili
    pozajmica, uklju─Źuju─çi premije i nagrade na
    takve vrijednosne papire, obveznice ili
    pozajmice. Zatezne kamate ne smatraju se
    kamatom u smislu ovog ─Źlana.
    (10) Pojam naknade za autorska prava i druga
    prava intelektualnog vlasni┼ítva zna─Źi naknada
    za korištenje ili pravo korištenja autorskog
    prava na knji┼żevno, umjetni─Źko ili nau─Źno djelo
    uklju─Źuju─çi kinematografske filmove, bilo koji
    patent, licence, zaštitni znak, dizajn ili model,
    plan, tajnu formulu ili postupak ili za informacije
    o industrijskom, komercijalnom ili nau─Źnom
    iskustvu i druga sli─Źna prava koja se pla─çaju
    nerezidentima.
    (11) Federalni ministar finansija ─çe Pravilnikom
    o primjeni Zakona o porezu na dobit propisati
    sadr┼żaj i oblik porezne prijave iz stava (5) ovog
    ─Źlana.
    ─îlan 39.
    (1) Oporezivim prihodom nerezidenta smatra
    se i prihod koji ostvari nerezidentno pravno lice
    11
    od rezidentnog pravnog lica ili drugog
    nerezidentnog lica na teritoriji Federacije na
    osnovu prodaje ili prijenosa, uz naknadu, za
    nepokretnu imovinu, dionice ili udjele u kapitalu
    koji se u skladu sa ra─Źunovodstvenim
    propisima smatraju dugoro─Źnim finansijskim
    plasmanom i prava industrijske svojine, ako
    ugovorima o izbjegavanju dvostrukog
    oporezivanja nije druga─Źije propisano.
    (2) U svrhu utvr─Ĺivanja visine prihoda iz stava
    (1) ovog ─Źlana prodajnom naknadom se
    smatra ugovorena naknada, osim u slu─Źaju
    prodaje povezanim licima kada je ugovorena
    naknada manja od tr┼żi┼íne, tada se prodajnom
    naknadom smatra tr┼żi┼ína vrijednost bez
    poreza na dodanu vrijednost.
    (3) Nerezident ÔÇô primalac prihoda iz stava (1)
    ovog ─Źlana du┼żan je nadle┼żnoj organizacionoj
    jedinici Porezne uprave, u op─çini na ─Źijoj se
    teritoriji nalazi nepokretna imovina, sjedište
    pravnog lica u kojem nerezidentno pravno lice
    ima dionice ili udjele koji su predmet prodaje,
    samostalno ili putem punomo─çnika odre─Ĺenog
    u skladu sa posebnim propisima podnijeti
    poreznu prijavu i izvršiti uplatu u roku 30 dana
    od dana ostvarivanja prihoda.
    (4) Ukoliko nerezident ÔÇô primalac prihoda ne
    podnese poreznu prijavu i izvrši uplatu u
    skladu sa stavom (3) ovog ─Źlana, obveznik
    poreza je kupac nepokretne imovine, odnosno
    pravno lice ÔÇô rezident ─Źije dionice ili udjeli se
    prenose kao da je to njegova porezna
    obaveza.
    (5) Federalni ministar finansija ─çe Pravilnikom
    o primjeni Zakona o porezu na dobit propisati
    sadr┼żaj i oblik porezne prijave iz stava (3) ovog
    ─Źlana.
    ─îlan 40.
    (1) Ukoliko se primjenjuje ni┼ża porezna stopa
    od stopa navedenih u ─Źlanu 38. stav (7) ovog
    zakona, isplatilac je du┼żan, uz propisani
    obrazac, prilo┼żiti nadle┼żnoj organizacionoj
    jedinici Porezne uprave Potvrdu o rezidentnosti
    primaoca prihoda koju je izdao nadle┼żni organ
    dr┼żave primaoca ne stariju od godinu dana i
    Izjavu nerezidenta da je on primalac prihoda i
    stvarni vlasnik, odnosno korisnik tog prihoda.
    (2) Ukoliko se porez po odbitku uredno i
    pravovremeno ne obustavi i/ili ne plati,
    isplatilac prihoda je du┼żan platiti porez po
    odbitku koji duguje nerezident kao da je to
    njegova porezna obaveza.
    (3) Ukoliko je Ugovorom o izbjegavanju
    dvostrukog oporezivanja propisano
    oporezivanje u dr┼żavi nerezidenta, isplatilac
    prihoda je du┼żan posjedovati u svojoj evidenciji
    dokumente iz stava (1) ovog ─Źlana.
    IX. GRUPNO OPOREZIVANJE
  1. Porezno konsolidovanje
    ─îlan 41.
    (1) U smislu ovog zakona mati─Źno privredno
    dru┼ítvo i njegova zavisna dru┼ítva ─Źine grupu
    privrednih dru┼ítava ukoliko me─Ĺu njima postoji
    neposredna ili posredna kontrola više od 50%
    dionica, odnosno udjela.
    (2) Grupa privrednih društava iz stava (1) ovog
    ─Źlana ima pravo tra┼żiti porezno konsolidovanje
    pod uslovom da:
    a) sva privredna društva u grupi su rezidenti
    Federacije i
    b) postoji odluka dru┼ítava u─Źesnika da su
    saglasni sa konsolidacijom.
    (3) Zahtjev za odobrenje za porezno
    konsolidovanje mati─Źno privredno dru┼ítvo
    podnosi nadle┼żnoj organizacionoj jedinici
    Porezne uprave najranije istekom poreznog
    perioda u kojem su ispunjeni uvjeti iz st. (1) i
    (2) ovog ─Źlana od po─Źetka do kraja poreznog
    perioda na koji se odnosi.
    (4) Ukoliko su ispunjeni uvjeti iz st. od (1) do
    (3) ovog ─Źlana, nadle┼żna organizaciona
    jedinica Porezne uprave ─çe u roku 30 radnih
    dana od dana podnošenja zahtjeva donijeti
    rješenje kojim se odobrava porezno
    konsolidovanje.
    ─îlan 42.
    (1) Svaki ─Źlan grupe iz ─Źlana 41. stav (1) ovog
    zakona du┼żan je podnijeti svoj porezni bilans, a
    mati─Źno privredno dru┼ítvo podnosi
    konsolidovani porezni bilans za grupu
    privrednih društava.
    (2) U konsolidovanom poreznom bilansu gubici
    jednog ili više privrednih društava prebijaju se
    na ra─Źun dobiti ostalih privrednih dru┼ítava u
    grupi.
    (3) Oporeziva dobit koju ostvari ─Źlan grupe iz
    ─Źlana 41. stav (1) ovog zakona, a koja se
    iskazuje u konsolidovanom poreznom bilansu,
    ne mo┼że se umanjiti za iznos poreznog gubitka
    koji se prenosi iz prethodnih godina.
    (4) Za obra─Źunati porez po konsolidovanom
    bilansu obveznici su pojedina─Źni ─Źlanovi grupe,
    12
    srazmjerno oporezivoj dobiti iz pojedina─Źnog
    poreznog bilansa, a isplatilac obra─Źunatog
    poreza po konsolidovanom bilansu je mati─Źno
    privredno društvo.
    (5) Sadr┼żaj i oblik konsolidovanog poreznog
    bilansa propisuje federalni ministar finansija
    Pravilnikom o primjeni Zakona o porezu na
    dobit.
    ─îlan 43.
    (1) Jednom odobreno porezno konsolidovanje
    primjenjuje se najmanje pet godina.
    (2) Ukoliko se jedno ili više društava u grupi
    naknadno opredijeli za pojedina─Źno
    oporezivanje prije isteka roka iz stava (1) ovog
    ─Źlana, svi ─Źlanovi grupe du┼żni su platiti razliku
    poreza koji bi bili du┼żni platiti da nisu koristili
    porezno konsolidovanje.
    X. TRANSFERNE CIJENE
    ─îlan 44.
    (1) Porezni obveznik koji u─Źestvuje u
    transakciji sa povezanim licem mora utvrditi
    svoju oporezivu dobit na na─Źin koji je u skladu
    sa principom van dohvata ruke.
    (2) Oporeziva dobit poreznog obveznika koji
    u─Źestvuje u jednoj ili vi┼íe transakcija sa
    povezanim licima u skladu je sa principom van
    dohvata ruke ukoliko se uvjeti transakcija sa
    povezanim licima ne razlikuju od uvjeta koji bi
    bili primijenjeni izme─Ĺu nezavisnih lica u
    uporedivim transakcijama provedenim pod
    uporedivim okolnostima.
    (3) Pojam povezana lica podrazumijeva bilo
    koja dva lica ukoliko jedno lice djeluje ili ─çe
    vjerojatno djelovati u skladu sa smjernicama,
    zahtjevima, prijedlozima ili ┼żeljama drugog lica
    ili ukoliko oba djeluju ili ─çe vjerojatno djelovati u
    skladu sa smjernicama, zahtjevima,
    prijedlozima ili ┼żeljama tre─çeg lica, bez obzira
    na to da li su te smjernice, zahtjevi, prijedlozi ili
    ┼żelje saop─çeni. Povezanim licima se smatraju
    posebno sljede─ça lica:
    a) bra─Źni i vanbra─Źni drug, potomci usvojenici i
    potomci usvojenika, roditelji, usvojioci, bra─ça i
    sestre i njihovi potomci, djedovi i nane i njihovi
    potomci kao bra─ça i sestre i roditelji bra─Źnog ili
    vanbra─Źnog druga;
    b) pravno lice i svako fizi─Źko lice koje posjeduje
    neposredno ili posredno 25 ili više procenata
    vrijednosti ili broja dionica ili glasa─Źkih prava u
    tom pravnom licu;
    c) dva ili vi┼íe pravnih lica ukoliko jedno fizi─Źko
    lice ili tre─çe lice posjeduje direktno ili indirektno
    25 ili više procenata vrijednosti ili broja dionica
    ili glasa─Źkih prava u svakom pravnom licu.
    (4) Ukoliko uvjeti kontrolisane transakcije nisu
    u skladu sa principom van dohvata ruke,
    oporeziva dobit pove─çat ─çe se kroz pove─çanja
    prihoda ili smanjenja rashoda koji se mogu
    odbiti od porezne osnovice.
    ─îlan 45.
    (1) U smislu ─Źlana 44. stav (2), transakcije su
    uporedive:
    a) tamo gdje nema zna─Źajnih razlika izme─Ĺu
    njih koje bi mogle bitno uticati na finansijske
    rezultate koji se ispituju po metodi transfernih
    cijena koja se primjenjuje ili
    b) tamo gdje takve razlike postoje, ukoliko se
    mogu izvr┼íiti razumno precizna prilago─Ĺavanja
    radi otklanjanja efekata takvih razlika.
    (2) Uskla─Ĺenost uvjeta transakcije izme─Ĺu
    povezanih lica sa principom van dohvata ruke
    utvr─Ĺuje se primjenom najprikladnije metode
    transfernih cijena na okolnosti slu─Źaja.
    Najprikladnija metoda transfernih cijena
    odabire se izme─Ĺu sljede─çih metoda
    transfernih cijena:
    a) metoda uporedivih nekontrolisanih cijena;
    b) metoda cijene koštanja uvećane za
    uobi─Źajenu zaradu ili
    c) metoda preprodajne cijene.
    (3) U slu─Źaju da se ne mogu primijeniti metode
    iz stava (2) ovog ─Źlana mo┼że se koristiti jedna
    od sljede─çih alternativnih metoda:
    a) metoda podjele dobiti;
    b) metoda transakcijske neto-mar┼że ili
    c) bilo koja druga metoda pod uvjetom da se
    nijedna od metoda iz stava (2) ovog ─Źlana i
    metoda iz ta─Ź. a) i b) ovog stava ne mo┼że
    razumno primijeniti za utvr─Ĺivanje uvjeta po
    principu van dohvata ruke za transakcije
    izme─Ĺu povezanih lica i da ta druga metoda
    donosi rezultat koji je u skladu sa principom
    van dohvata ruke.
    ─îlan 46.
    (1) Porezni obveznik koji u─Źestvuje u
    transakcijama sa povezanim licima du┼żan je u
    trenutku podnošenja svoje porezne prijave
    imati dokumentaciju o transfernim cijenama
    koja sadr┼żi dovoljno informacija i analizu da se
    potvrdi da su uvjeti njegovih transakcija sa
    povezanim licima u skladu sa principom van
    dohvata ruke.
    (2) Po prijemu zahtjeva Porezne uprave
    porezni obveznik du┼żan joj je podnijeti
    13
    dokumentaciju o transfernim cijenama u roku
    45 dana.
    (3) Federalni ministar finansija donosi Pravilnik
    o transfernim cijenama u kojem se razra─Ĺuje
    primjena pojedinih metoda, utvr─Ĺivanje
    transfernih cijena i postupak dokazivanja.
    XI. UTVR─ÉIVANJE I NAPLATA POREZA NA
    DOBIT
  2. Porezni period
    ─îlan 47.
    (1) Porez na dobit se obra─Źunava na poreznu
    osnovicu u skladu sa odredbama ovog zakona
    za porezni period koji je jednak kalendarskoj
    godini.
    (2) Izuzetno od stava (1) ovog ─Źlana, porezni
    period mo┼że biti i razli─Źit od kalendarske
    godine u slu─Źajevima:
    a) po─Źetka poslovanja pravnog lica u toku
    kalendarske godine;
    b) prestanak poslovanja pravnog lica prije
    isteka kalendarske godine;
    c) statusne promjene pravnog lica i
    d) odre─Ĺivanja drugog poreznog perioda na
    osnovu rješenja federalnog ministra finansija
    koje ─çe se primjenjivati najmanje tri uzastopna
    porezna perioda.
    (3) Porezni obveznik sa poreznim periodom iz
    stava (2) ta─Źka d) ovog ─Źlana du┼żan je podnijeti
    poreznu prijavu u roku 30 dana za:
    a) period od 1. januara teku─çe godine do dana
    kada po rje┼íenju zapo─Źinje poslovnu godinu
    koja se razlikuje od kalendarske ili
    b) period od dana kada po rješenju prestaje
    poslovna godina do 31. decembra.
    (4) Porezni obveznik je du┼żan dostaviti rje┼íenje
    nadle┼żnoj organizacionoj jedinici Porezne
    uprave u slu─Źaju primjene poreznog perioda iz
    stava (2) ta─Źka d) ovog ─Źlana.
  3. Razrez poreza
    ─îlan 48.
    (1) Razrez poreza na dobit vrši se unosom u
    evidenciju Porezne uprave iznosa obaveze
    koju je utvrdio i u svojoj poreznoj prijavi
    iskazao obveznik.
    (2) Razrezom se smatra i unos u evidenciju
    Porezne uprave iznosa porezne obaveze
    utvr─Ĺen kontrolom obveznika, odnosno
    obradom njegove porezne prijave i
    uskla─Ĺivanjem podataka iz poreznog bilansa.
    (3) Razrezom se smatra i unos u evidenciju
    Porezne uprave iznosa porezne obaveze koju
    je Porezna uprava utvrdila na osnovu podataka
    iz porezne prijave koju je ona podnijela u ime
    obveznika.
    (4) Razrez poreza se poništava ili mijenja
    ukoliko Porezna uprava odredi da se razrez
    mo┼że izmijeniti ili poni┼ítiti ili kada ovla┼íteni
    slu┼żbenici Porezne uprave rje┼íenjem nalo┼że
    uplatu dodatno utvr─Ĺene porezne obaveze na
    osnovu izvršenog nadzora.
  4. Porezna prijava
    ─îlan 49.
    (1) Porezni obveznici du┼żni su pravilno i ta─Źno
    popunjenu poreznu prijavu podnijeti nadle┼żnoj
    organizacionoj jedinici Porezne uprave u roku
    30 dana po isteku roka propisanog za
    podnošenje godišnjih finansijskih izvještaja.
    (2) Porezna prijava iz stava (1) ovog ─Źlana
    uklju─Źuje Prijavu poreza na dobit, Porezni
    bilans i drugu dokumentaciju propisanu ovim
    zakonom.
    (3) Ukoliko ukupni iznos transakcija poreznog
    obveznika iz ─Źlana 44. ovog zakona prelazi
    iznos 500.000,00 KM u poreznom periodu,
    porezni obveznik je du┼żan nadle┼żnoj
    organizacionoj jedinici Porezne uprave
    podnijeti, uz poreznu prijavu, i poseban
    pregled tih transakcija.
    (4) Federalni ministar finansija ─çe Pravilnikom
    o primjeni Zakona o porezu na dobit propisati
    sadr┼żaj i oblik porezne prijave i poreznog
    bilansa.
    ─îlan 50.
    (1) Porezni obveznik mo┼że sam podnijeti
    izmijenjenu poreznu prijavu iz ─Źlana 49. ovog
    zakona u roku 180 dana od dana podnošenja
    prve porezne prijave u slu─Źaju ispravljanja
    greške ili dopune podataka na prijavi koja je
    prethodno podnesena.
    (2) Ako je porezni obveznik nakon isteka roka
    iz stava (1) ovog ─Źlana uo─Źio potrebu izmjene
    porezne prijave, o tome obavje┼ítava nadle┼żnu
    organizacionu jedinicu Porezne uprave.
    (3) Izmijenjenu poreznu prijavu porezni
    obveznik podnosi na istim propisanim
    obrascima na kojima je podnesena porezna
    prijava koja je predmet izmjene, sa naznakom
    da se radi o izmijenjenoj poreznoj prijavi.
    14
    (4) Izmijenjena porezna prijava sadr┼żi
    informacije o razlogu izmjene ranije podnesene
    porezne prijave.
    ─îlan 51.
    Na utvr─Ĺivanje, naplatu i povrat poreza, ┼żalbeni
    postupak, zastaru, prekršajni postupak i druge
    postupke vezane uz porez na dobit primjenjuju
    se posebni propisi.
  5. Naplata poreza
    ─îlan 52.
    (1) Porezni obveznik u toku godine vrši
    pla─çanje akontacija poreza na dobit u jednakim
    mjese─Źnim iznosima.
    (2) Obveznik uplate akontacije je i pravno lice
    iz ─Źlana 28. stav (1) i ─Źlana 29. stav (1) ovog
    zakona.
    (3) Akontacije se obra─Źunavaju na osnovu
    prijave poreza na dobit prethodnog poreznog
    perioda i takav iznos akontacije se pla─ça sve
    do podnošenja nove porezne prijave.
    (4) Iznos mjese─Źne akontacije mo┼że se
    izmijeniti na zahtjev poreznog obveznika u
    slu─Źajevima:
    a) statusne promjene poreznog obveznika;
    b) kada postoji osnovana pretpostavka da ─çe
    porezni obveznik poslovati sa gubitkom, uz
    uvjet da tu pretpostavku osnovano mo┼że
    dokazati;
    c) prirodne i druge nesre─çe koje su bitno
    uticale na poslovanje poreznog obveznika.
    (5) Iznos mjese─Źne akontacije mo┼że izmijeniti i
    Porezna uprava uslijed nadzora ili na osnovu
    drugih podataka o poslovanju poreznog
    obveznika kojima raspola┼że.
    (6) U slu─Źajevima iz st. (4) i (5) ovog ─Źlana
    Porezna uprava će rješenjem utvrditi novi
    mjese─Źni iznos akontacije poreza na dobit.
    (7) Porezni obveznik koji po─Źinje sa
    poslovanjem prvi put nije du┼żan pla─çati
    akontacije poreza na dobit do podnošenja prve
    prijave poreza na dobit.
    ─îlan 53.
    (1) Akontacija poreza na dobit se pla─ça do
    kraja teku─çeg mjeseca za prethodni mjesec.
    (2) Ako je porez koji je utvr─Ĺen i iskazan u
    prijavi poreza na dobit ve─çi od iznosa ranije
    upla─çenih akontacija poreza na dobit, obveznik
    je tu razliku du┼żan uplatiti najkasnije 20 radnih
    dana nakon dana podnošenja porezne prijave.
    (3) Ako je porez koji je utvr─Ĺen i iskazan u
    prijavi poreza na dobit manji od iznosa ranije
    upla─çenih mjese─Źnih akontacija poreza na
    dobit ili pretplata poreza na dobit iz ranijih
    perioda, više plaćeni porez će se, u skladu sa
    zahtjevom obveznika, vratiti u roku 20 radnih
    dana od dana podnošenja zahtjeva za povrat ili
    ura─Źunati u akontacije poreza na dobit za
    naredni period ukoliko obveznik nema
    neizmirenih obaveza na osnovu drugih poreza.
    ─îlan 54.
    (1) Na iznos poreza na dobit i/ili na iznos
    mjese─Źne akontacije koja nije pla─çena u
    zakonom propisanom roku, porezni obveznik
    pla─ça zateznu kamatu na javne prihode.
    (2) Porezni obveznik ima pravo na zateznu
    kamatu na javne prihode u slu─Źaju povrata vi┼íe
    plaćenog poreza ili pogrešno uplaćenog
    poreza.
  6. Isplata iz dobiti
    ─îlan 55.
    (1) Obveznik ne mo┼że vr┼íiti isplate iz dobiti
    ukoliko na dan isplate ima neizmirenih
    obaveza na osnovu direktnih poreza i/ili
    doprinosa ili obaveza prema zaposlenicima sa
    osnova prihoda od nesamostalne djelatnosti.
    (2) Obveznik ne mo┼że davati pozajmice ili vr┼íiti
    prijenos imovine na druga pravna lica ukoliko
    ima neizmirenih obaveza na osnovu pla─çanja
    javnih prihoda ili obaveza prema
    zaposlenicima sa osnova prihoda od
    nesamostalne djelatnosti.
  7. Zastara
    ─îlan 56.
    (1) Pravo na utvr─Ĺivanje i naplatu poreza,
    kamata i tro┼íkova prisilne naplate i nov─Źanih
    kazni izre─Źenih prema ovom zakonu
    zastarijeva za pet godina po isteku godine u
    kojoj je trebalo izvr┼íiti utvr─Ĺivanje, odnosno
    naplatu poreza, kamate, troškova prisilne
    naplate i nov─Źanih kazni.
    (2) Izuzetno od stava (1) ovog ─Źlana, pravo na
    utvr─Ĺivanje i naplatu poreza, kamata i tro┼íkova
    prisilne naplate i nov─Źanih kazni ne zastarijeva
    u slu─Źaju kada se utvrdi da je porezna obaveza
    utvr─Ĺena na osnovu neta─Źne dokumentacije ili
    ukoliko porezna prijava nije podnesena.
    15
    XII. POSLOVNE EVIDENCIJE
    ─îlan 57.
    (1) Za utvr─Ĺivanje porezne osnovice
    mjerodavne su poslovne knjige i evidencije
    koje se vode u skladu sa ra─Źunovodstvenim
    propisima.
    (2) Porezni obveznici iz ─Źlana 3. st. (2) i (3)
    ovog zakona obavezni su osigurati posebno
    knjigovodstveno pra─çenje poslovnih doga─Ĺaja i
    obra─Źun oporezive dobiti, a u skladu sa stavom
    (1) ovog ─Źlana.
    XIII. KAZNENE ODREDBE
    ─îlan 58.
    (1) Porezni obveznici koji ─Źinjenjem ili
    ne─Źinjenjem naprave prekr┼íaj u vezi sa
    odredbama ovog zakona podlije┼żu nov─Źanoj
    kazni za prekršaje.
    (2) Nov─Źanom kaznom od 3.000,00 KM do
    100.000,00 KM bit ─çe ka┼żnjen za prekr┼íaj
    porezni obveznik ako:
    a) ne podnese poreznu prijavu i porezni bilans
    u skladu sa ─Źlanom 49. stav (1) ovog zakona;
    b) ne podnese poreznu prijavu poreza po
    odbitku u skladu sa ─Źlanom 38. stav (5) ili
    ─Źlanom 39. stav (3) ovog zakona;
    c) ne podnese konsolidovani porezni bilans i
    pojedina─Źne bilanse u skladu sa ─Źlanom 42.
    stav (1) ovog zakona;
    d) ne sa─Źinjava poreznu prijavu u skladu sa
    ─Źlanom 28. st. (2) i (4) i ─Źlanom 29. stav (2)
    ovog zakona;
    e) ne podnese pregled transakcija u skladu sa
    ─Źlanom 49. stav (4) ovog zakona;
    f) izvr┼íi isplatu suprotnu ─Źlanu 55. ovog
    zakona;
    g) ne iskazuje transakcije u skladu sa
    principom van dohvata ruke sa povezanim
    licima u skladu sa ─Źl. od 44. do 46. ovog
    zakona;
    h) ne vodi poslovnu evidenciju u skladu sa
    ─Źlanom 57. ovog zakona;
    i) ne posjeduje dokumentaciju u skladu sa
    ─Źlanom 40. ovog zakona;
    j) ne posjeduje dokumentaciju o transfernim
    cijenama u skladu sa ─Źlanom 46. stav (1) ovog
    zakona;
    k) ne dostavi dokumentaciju Poreznoj upravi
    na njen zahtjev u skladu sa ─Źlanom 46. stav (2)
    ovog zakona;
    l) razrez poreza utvr─Ĺen ─Źlanom 48. stav (1)
    ovog zakona je manji od razreza poreza
    utvr─Ĺenog st. (3) i (4) istog ─Źlana.
    (3) Za prekr┼íaj iz stava (2) ovog ─Źlana bit ─çe
    ka┼żnjeno i odgovorno lice u pravnom licu
    nov─Źanom kaznom od 2.500,00 KM do
    10.000,00 KM.
    (4) Nov─Źane kazne propisane st. (2) i (3) ovog
    ─Źlana pove─çavaju se za 50% u slu─Źajevima
    kada je porezni obveznik po─Źinio ponovni drugi
    ili vi┼íe puta prekr┼íaj iz stava (2) ovog ─Źlana.
    ─îlan 59.
    (1) Nov─Źanom kaznom od 2.000,00 KM do
    30.000,00 KM bit ─çe ka┼żnjen za prekr┼íaj
    porezni obveznik ako:
    a) ne pla─ça akontaciju prema ─Źlanu 52. ovog
    zakona;
    b) ne izvr┼íi pla─çanje u skladu sa ─Źlanom 53.
    stav (2) ovog zakona;
    c) ne dostavi rje┼íenje nadle┼żnoj organizacionoj
    jedinici Porezne uprave u skladu sa ─Źlanom 47.
    stav (4) ovog zakona.
    (2) Za prekr┼íaj iz stava (1) ovog ─Źlana bit ─çe
    ka┼żnjeno i odgovorno lice u pravnom licu
    nov─Źanom kaznom od 1.000,00 KM do
    3.000,00 KM.
    (3) Nov─Źane kazne propisane st. (1) i (2) ovog
    ─Źlana pove─çavaju se za 50% u slu─Źajevima
    kada je porezni obveznik po─Źinio ponovni drugi
    ili vi┼íe puta prekr┼íaj iz stava (1) ovog ─Źlana.
    XIV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
    ─îlan 60.
    (1) Federalni ministar finansija će u roku šest
    mjeseci od dana stupanja na snagu ovog
    zakona donijeti Pravilnik o primjeni Zakona o
    porezu na dobit kojim ─çe se propisati:
    utvr─Ĺivanje porezne osnovice, procedure
    utvr─Ĺivanja i naplate poreza, procedure za
    ostvarivanje prava na porezne poticaje, oblik,
    sadr┼żaj, na─Źine i rokove dostavljanja obrazaca
    poreznih prijava i druga pitanja od zna─Źaja za
    primjenu ovog zakona.
    (2) Federalni ministar finansija ─çe Pravilnik o
    transfernim cijenama, za ─Źije dono┼íenje je
    ovla┼íten u skladu sa ─Źlanom 46. stav (3) ovog
    zakona, donijeti u roku šest mjeseci od dana
    stupanja na snagu ovog zakona.
    ─îlan 61.
    (1) Danom po─Źetka primjene ovog zakona
    prestaje va┼żiti Zakon o porezu na dobit
    (“Slu┼żbene novine Federacije BiH”, br. 97/07,
    14/08 i 39/09), zaklju─Źno sa obra─Źunskim
    periodom 2015. godine, izuzev odredbi koje se
    16
    odnose na porezno osloba─Ĺanje iz ─Źlana 32.
    koji se odnosi na zapo─Źete investicije, a koji ─çe
    se primjenjivati do isteka perioda pet godina i
    odredbi o prijenosu poreznog gubitka iz ─Źlana
  8. koji ─çe se primjenjivati do isteka pet godina,
    odnosno perioda za koji su se mogli koristiti.
    (2) Postupak utvr─Ĺivanja porezne osnovice i
    naplate poreza na dobit za 2015. godinu izvršit
    ─çe se po odredbama Zakona o porezu na dobit
    (“Slu┼żbene novine Federacije BiH”, br. 97/07,
    14/08 i 39/09).
    ─îlan 62.
    Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od
    dana objavljivanja u “Slu┼żbenim novinama
    Federacije BiH”.
    Predsjedavaju─ça Doma naroda
    Parlamenta Federacije BiH
    Lidija Bradara, s. r.
    Predsjedavaju─çi Predstavni─Źkog doma
    Parlamenta Federacije BiH
    Edin Mušić, s. r.